World Class...Art

Monday 19 December 2011

Logo dan Maksud

Perhatikan kesamaan konsep yang ada dalam simbol / logo Coat of Vatican dengan simbol-simbol Illuminati yang lain, iaitu adanya persilangan yang membentuk palang dan beberapa simbol lain yang mempunyai makna yang tersendiri. Sebagai renungan bersama bahawa Vatican City sememangnya banyak dipengaruhi oleh Illuminati.

                                                                      Coat of Vatican



        
                                                             Logo Skull and Bones

"Tanda yang Constantine (Konstantin) maksudkan itu bukan sebuah salib Kristian, tetapi semacam 'X' ... Dalam sihir moden, itu adalah tanda pembunuhan dan kebangkitan dewa Mesir, Osiris (versi lain 'pembunuhan dan kebangkitan' Hiram Abif). Sekali lagi, Masonry telah menurunkan martabat Yesus dan diganti dengan 'christ' / 'kristus' mereka sendiri. " (Dr. Cathy Burns, "Masonic and Occult Symbols Illustrated", P. 350)

"X" dalam Freemason moden bermakna ANTIKRISTUS

Untuk huruf Greek "X" dan anda akan mendapati bahawa nilai numerik adalah "600". Dengan demikian, "X" di mana terletaknya tengkorak manusia dalam logo Skull & Bones sama dengan "600".

Tapi, sekarang di mana kita dapat menemui "66" untuk memberikan keseluruhan "Nombor Magical" itu setara dengan angka "666"? Untuk mendapatkan pemahaman yang tepat, kita perlu menghitung jumlah "322" dengan cara okultis (pengamal ajaran rahsia) biasanya menghitung.

Ketika anda mendarabkan "3x2", anda tentu mendapatkan "6". Kemudian, ketika anda mendarabkan "6" pada angka ketiga iaitu "2", anda akan mendapatkan "12". Untuk okultis, nombor "12" yang lebih ofensif menyembunyikan nombor "66", kerana "6 + 6 = 12". Perhitungan daripada nombor "322" akan terlihat seperti ini:

"3x2 = 6; 6x2 = 12; sejak" 12 "dianggap" 6 + 6 ", sebuah okultis akan mengerti " 322 " untuk memiliki nilai numerik" 66 ".

Demikian, dengan menambah "600" nilai "X" ke "66" nilai "322", anda akan mendapati jumlah nilai numerik "666".

Oleh kerana itu, simbol Skull & Bones sama dengan "ANTIKRISTUS" dalam dua cara:

1. Huruf "X" dengan sendirinya adalah lambang ANTIKRISTUS.

2. Total nilai numerik "Simbol Magica" daripada Skull & Bones simbol sama dengan "666", simbol Bibel ANTIKRISTUS (Wahyu 13:18)



                                                                    Logo Freemason 


Di kebanyakan negara, huruf ‘G‘ di tengah tadi itu membawa makna ‘God‘ atau ‘Tuhan‘. Dan pendapat satu lagi yang kuat adalah ‘Geometry’. Inilah yang menjadi asas kepada kerja-kerja KREATIF yang dilakukan oleh kumpulan Freemasons dari awal dulu lagi. Maka apabila dihubungkan Geometri dengan God, maka kebiasaanya para arkitek dan pereka bentuk akan menggunakan alat-alat Geometri kan.
Maka maksud di situ adalah tuhan itu mereka cipta dunia ini dan itulah secara analoginya digambarkan dengan Geometri tersebut.

Tentang jangkalukis dan sesiku itu pula, ia merupakan antara alat utama yang digunakan oleh Freemasons dalam kerja-kerja mereka sejak dulu. Jangkalukis biasanya digunakan untuk melakarkan bentuk bulat dan bahagian-bahagiannya dengan mudah. Manakala sesiku pula untuk menyemak ketepatan sudut 90° yang mana amat penting dalam pembinaan bangunan.


Simbol ini juga melambangkan jantina iaitu jangkalukis yang atas itu lelaki dan sesiku bawah itu wanita. Dan akhirnya lahirlah ‘G’ di tengah-tengah itu.

No comments:

Post a Comment