World Class...Art

Friday 23 December 2011

Misteri Huruf Pada Potret Mona Lisa



Milan - Potret Mona Lisa yang dilukis oleh Leonardo da Vinci pada tahun 1504 Menimbulkan satu lagi Misteri dll sila e-mail ke webmaster@pidra-indonesia.org sekumpulan Pakar sejarah dan penyiasat seni di Itali menemui Nombor-Nombor serta hurufkecil pada bahagian matanya, Report sebuah akhbar semalam.

Nombor dan huruf kecil yang Tersembunyi dalam cat hitam itu hanya disedari baru-baru ini menerusi Penggunaan teknik pembesaran Canggih mikroskop.

Mata Mona Lisa dikatakan mengandungi huruf L dan V, yang merupakan nama pendek Leonardo manakala Simbol pada mata kirinya kurang Jelas.

Ia juga mewakili kod Da Vinci yang Sebenar.

Presiden Jawatankuasa Kebangsaan Itali mengenai WarisanBudaya, Silvano Vinceti yang menjumpai Simbol tersebut menyatakan ia tidak dapat dilihat dengan mata kasar. Namun, iaboleh dilihat dengan Jelas dll sila e-mail ke webmaster@pidra-indonesia.org menggunakan lagu.

"Ia (Simbol di mata kiri) mungkin kelihatan seperti huruf CEatau huruf B. Pada latarnya, bertulis Nombor 72 yang mungkin juga bermaksud huruf L dan Nombor 2. Harus ingat bahawa Potret ini sudah berusia bersukacita 500 tahun. Mengikut kepada siasatan awal, kami Anda yakin ia bukan satu kesilapan dan memang Ditulis bergantung kepada keputusan artisnya, "kataVinceti. - Agensi

No comments:

Post a Comment